Skip to content

FAQ

Veelgestelde vragen / FAQ

Vragen over het PoetsPaleis of de dienstenchequesector in het algemeen?
Kijk eens tussen onze FAQ (Frequently Asked Questions).
Hier hopen we je alvast een antwoord te bieden op alle mogelijke vragen.

Een dienstencheque kost in Vlaanderen 9 of 10 euro bij aankoop, maar door belastingvermindering ligt de werkelijke prijs iets lager. Na belastingaftrek kost een cheque je uiteindelijk 7,20 euro voor 1 uur huishoudelijke hulp.

Elke privépersoon mag jaarlijks 500 dienstencheques aankopen. Voor de eerste 400 betaal je 9 euro, de volgende 100 kosten je 10 euro. Meer daarover lees je hier.

Onze PoetsPaleis-medewerkers moeten genieten van aangename werkomstandigheden en continue verbeteringen. We vinden het heel belangrijk om een goede werkgever te zijn die blijft investeren in het personeel, en hen ondersteunt met opleiding en begeleiding.

We willen die missie absoluut waarborgen, en de middelen van de overheid volstaan niet meer. Met jouw bijdrage kunnen we ons beleid verderzetten.

Geen antwoord op je vraag? Contacteer ons!

Ja, dat mag, volgens bepaalde regels.

Het gaat hier over bijkomende werkingskosten, niet over de verloning van je huishoudhulp. Dat zou niet mogen. Het loon van jouw huishoudhulp wordt gedekt door je dienstencheques.

De klantenbijdrage wordt overigens ook niet gebruikt als winstuitkering, maar als investering in onze werking waar het personeel op één staat.

Dat we je een klantenbijdrage vragen, was een moeilijke maar noodzakelijke beslissing. De bijdrage is gelimiteerd en volstaat momenteel om onze service en missie te garanderen zoals we dat nu doen. Op korte of middellange termijn hebben we geen verdere plannen om deze bijdrage op te trekken. 

Nee, enkel de dienstencheques hebben fiscale voordelen.

In het Vlaams Gewest heb je recht op een belastingvermindering van 1,80 euro per cheque bij je eerste 169 dienstencheques.

Het addendum bij de klantenovereenkomst kan je hier raadplegen.

Je kunt ook een fysiek exemplaar van je contract met het addendum opvragen bij je lokale PoetsPaleis kantoor.

We geven mee dat meerdere dienstenchequebedrijven deze stap om bijkomende administratieve kosten aan te rekenen reeds namen, en de beslissing om bijkomend te investeren in de toekomst van onze kwalitatieve dienstverlening, was weloverwogen.

Het staat je natuurlijk vrij om onze samenwerking stop te zetten en op zoek te gaan naar een nieuwe huishoudhulp. In dat geval geven we je liefst eerst wat verdere toelichting over onze beslissingen en je mogelijkheden.

Neem contact op met je lokale PoetsPaleis kantoor en we staan je graag even te woord.

Wat fijn dat je het vraagt.

Je huishoudhulp behandelen met respect is het belangrijkst. Ook door het juiste materiaal te voorzien, goede en duidelijke afspraken te maken en heldere feedback te geven, zorg je voor een aangename werkervaring.

Jouw tips mag je e-mailen naar info@poetspaleis.be, of je kan je lokale PoetsPaleis-kantoor contacteren.

Dat willen we uiteraard oplossen.

Neem contact op met de kantoorverantwoordelijke van je lokale PoetsPaleis-kantoor en we bekijken wat we voor je kunnen doen.

Heb je een klacht waarmee je niet bij je PoetsPaleis-kantoor terecht kan? Dan verwijzen we je naar De Ombudsdienst voor private arbeidsbemiddeling.

Je komt mogelijk in aanmerking voor een verhoogde tegemoetkoming. Daarvoor verwijzen we je door naar de bevoegde Vlaamse overheidsinstelling.

Je lokale kantoorverantwoordelijke is steeds bereid om al je vragen te beantwoorden. Die vind je op deze pagina.

Solliciteren als huishoudhulp

Onze huishoudhulpen zijn het goud van ons Paleis. Het PoetsPaleis is een respectvolle onderneming met een hart. Wij werken als een grote familie waar we elkaar kennen en waar plezier meetelt.